بزرگترین کارخانه تولید عصاره زعفران قاینات مرغوب

بزرگترین کارخانه تولید عصاره زعفران قاینات مرغوب

تولید عصاره زعفران قاینات

بزرگترین کارخانه تولید عصاره زعفران قاینات مرغوب یکی از بهترین کارخانه های عصاره زعفران است. در ادامه با این مقوله بیشتر آشنا خواهیم شد.

کیفیت زعفران قاینات

پیش از آنکه بخواهیم در مورد کارخانه عصاره های زعفرانی صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد تولید عصاره زعفران قاینات بدانیم. قاینات منطقه ویژه اقتصادی برای زعفران ایران محسوب می شود. سرزمینی که خداوند طوری طراحی کرده است، که زعفران در آنجا به بهترین شکل ممکن رشد می کند. زعفران گیاهی است که رطوبت بالا به پیازش آسیب می رساند.

قاینات به دلیل آب و هوای نیمه خشکی که دارد، بهترین گزینه برای کشت زعفران محسوب می شود‌. از طرفی از آنجا که برداشت زعفران در نیمه مهر تا نیمه آبان است، شدت آفتاب باید زیاد باشد. آفتاب های منطقه جنوب خراسان معروف است، خصوصا در قاینات که زعفران را می تواند خوش رنگ و خوش بو کند.

این گیاه ارزشمند برای باردهی نیاز به آب فراوان ندارد. تنها زمانی میزان آب دهی آن زیاد است که در حالت پیاز و مشت اولیه باشد. به لطف تعدادی از قنات های قاینات از جمله دستیک، شاهیک و زبر، این مهم به عمل می آید. قدمت کشت زعفران در منطقه جنوب خراسان، خصوصا قاینات به سه هزار سال می رسد.

حال سه هزار سال بیشتر یا کمتر، صد سال هم کافی است که تخصص مردم منطقه را به رخ بکشاند. با این اوصاف کشت و کار زعفران در قاینات در رگ و ریشه مردم قاینات ریشه دوانیده است.

این به آن معناست که نسل به نسل زعفران و نحوه کاشت و داشت و برداشت آن را دیده اند. افراد از سن های مختلف تجربیات کافی را بزرگان دریافت کرده اند‌. همین مسائل دلیلی می شود که زعفران نماد قاینات یا قاینات نماد زعفران می شود‌.

کارخانه تولید فرآورده های زعفرانی

تجربیات نسل های مختلف سبب می شود تا زعفران قاینات از برترین زعفران های ایران باشد. نه تنها در ایران که در سطح جهانی هم زعفران قاینات حرف برای گفتن دارد. افراد خارجی که ذائقه ای متفاوت دارند، از آن سر دنیا تولید عصاره زعفران قاینات را مزه می کنند. یک بار طعم و‌ بوی آن را می چشند و مشتری دائمی زعفران ایران یا همان زعفران قاینات می شوند.

تولید عصاره زعفران یکی دیگر از ابداعات زعفرانی است که در سال های اخیر بسیار باب شده است. علت اصلی تولید عصاره زعفران نوسانات قیمت در زعفران است. تولیدکنندگان عمده، عصاره های زعفرانی را روانه بازار کردند تا نگرانی قیمت از ذهن مشتریان حذف شود. علاوه بر هزینه، استفاده آسان و کاربردی آن ها باعث تولید عصاره زعفران بسیار مرسوم می شود.

همانطور که اشاره کردیم، زعفران قاینات زعفرانی مرغوب است. پس به جرات می توان گفت که عصاره های زعفرانی آن هم از همان کیفیت برخوردار خواهد بود. در تولید عصاره زعفران، محصولاتی همچون آب زعفران یا شربت زعفرانی را می توان نام برد.

به گفته مشتریان این محصولات با وجود ترکیب آن با آب، آنقدر غلیظ است که نیاز به ترکیب مجدد با آب دارد. طبق تجربه توصیه ما این است که این محصول را با آب ترکیب نکنید تا کیفیت آن پایین نیاید. به عبارتی بتوانید از رنگ و عطر آن بهره بیشتری ببرید‌.

قیمت عصاره زعفران قاینات

قیمت عصاره های زعفرانی قاینات

کارخانه تولید عصاره زعفران قاینات، ریشه های زعفران را از زعفران کاران خراسان جنوبی به صورت مستقیم دریافت می کند. همین امر سبب می شود تا قیمت تولید عصاره های زعفرانی در هر شکلی، تا حد زیادی پایین بیاید. به این معنا که با حفظ کیفیت، با حذف واسطه ها هزینه تولید عصاره زعفران کاهش پیدا می کند.

فرآورده های زعفرانی در دسته بندی های متفاوت و شکل های مختلفی تولید می شود. برای نمونه در مورد پودرهای زعفرانی در حجم های مختلف ۱۸ گرمی، ۱۰۰ گرمی روانه بازار می شود. متناسب با اندازه و نوع محصول قیمت ها متفاوت خواهد بود.

نکته ای که در این میان مهم است، حجم این مواد است‌. به این معنا که شما دیگر مانند زعفران خشک لازم نیست که یک گرم زعفران بخرید. به راحتی و با قیمت پایین تر محصولات زعفرانی را با حجم بالاتر می توانید بخرید.

توزیع کنندگان عصاره های زعفرانی نیز می توانند از نوسانات ناگهانی قیمت های آن خیالشان راحت باشد. این محصولات ممکن است از شش ماه تا یک سال هم تغییر قیمت نداشته باشد. این در حالی است که برای خود زعفران نمی توان این ادعا را داشت.

کاربردهای عصاره های زعفرانی

عصر تکنولوژی و سرعت گاهی اقتضا می کند تا محصولات جدید در این راستا قدم بردارند. تولید عصاره زعفران قاینات از این قاعده مستثنی نیست.

سابیدن و نرم کردن، ترکیب آن با آب و صبر برای دم کشیدن، از جمله مسائلی است که ممکن است فرد را از استفاده از زعفران منصرف کند. این بر عهده تولیدکنندگان زعفران بوده است که فرآورده های زعفرانی را تولید کنند که راحت باشد. به بیان دیگر برای همه افراد قابلیت استفاده آسان و سریع را داشته باشد.

برای مثال آب زعفران از محصولاتی است که نه تنها در مصارف خانگی، بلکه در رستوران و کافه کاربرد دارد. با این محصول دیگر سرآشپزان نگران این نیستند که تا دم کشیدن زعفران، ممکن است غذاها سرد شود‌. تولید عصاره زعفران، مسئله ای است که هم برای خریداران و هم برای فروشندگان خوشایند است.

اغراق نیست اگر بگوییم برای برخی از کسب و کارها آب زعفران نه تنها لازم که ضروری است. برای مثال در قنادی ها و شیرینی پزی ها، استفاده از زعفران خشک مقرون به صرفه نیست. با استفاده از آب زعفران یا اسپری زعفران می توان این طعم گس را از شیرینی ها حذف کرد.

عصاره های زعفرانی در دسرها نیز کاربرد دارد. دسرهایی همچون پاناکوتای زعفرانی، ترامیسوی زعفرانی، موس شکلاتی و زعفرانی، شله زرد، فرنی، بستنی زعفرانی مفید فایده خواهد بود.

در دسرها رنگ یکدست و طعم لطیف زعفران حس خوشایندی به مصرف کننده می دهد. یکدستی رنگ با عصاره های زعفرانی همچون اسپری یا مایع زعفران بیش از خود زعفران به دست می آید.

Call Now Buttonسوال داری، من اینجام!