برترین شرایط صادرات زعفران به ترکیه

برترین شرایط صادرات زعفران به ترکیه

برترین شرایط صادرات زعفران به ترکیه

ایران از منظر موقعیتی و اقتصادی، برترین شرایط صادارت زعفران به ترکیه را دارد. مجموعه فرانیز با ارائه زعفران مرغوب کشت ایران به صورت عمده به تاجران و فروشندگان طلای سرخ، امکان تجارت آسان این محصول را فراهم کرده است.

صادرات زعفران به ترکیه در حجم عمده

برترین شرایط صادرات زعفران به ترکیه

از آنجایی که بیشتر مناطق ایران گرمسیری و مناسب کشت زعفران می باشد، ایران بزرگترین تولیدکننده‌ زعفران در جهان به شمار می آید و طبق آمار رسمی بیشتر از 94 درصد زعفران جهان در ایران کشت و زرع می‌شود. در این میان، کشور ترکیه یکی از 60 کشور ‌ست که به طور عمده در لیست ارزشمند صادرات طلای سرخ ایران قرار دارد و جز پرسودترین کشورها برای تاجران ایرانی به شمار می‌آید که به دلیل شرایط خاصی که دارد، نسبت به دیگر مقاصد تجارت برتری هایی را دارا می‌باشد.

همانطور که می‌دانید ترکیه کشوری اروپایی و آسیایی ست که در زمره اصلی‌ترین مقاصد گردشگری برای جهانیان محسوب می شود. این کشور تاریخی از دیرباز دارای اهمیت تجاری و بازرگانی بوده و جهت تبادلات کالا و خرید و فروش، مورد توجه تاجران از اقصی نقاط دنیا قرار داشته است.

همچنین به دلایلی چون نزدیکی با ایران، عدم نیاز به ویزا و ارزانی نسبی هزینرهای سفر، محبوب‌ترین کشور جهت گذراندن تعطیلات برای ایرانیان است. ازین رو دیده می‌شود که ایرانیان بسیاری مشتاق به کسب درآمد از طریق صادرات زعفران به ترکیه چه به صورت عمده و چه به صورت جزئی، هستند. یکی از محبوب ترین بازارهای خرید و فروش زعفران در ترکیه شهر استانبول می باشد. این شهر به دلیل داشتن هتل ها و رستوران های بین المللی بسیار نظیر رستوران‌های هندی، عربی و ایرانی، از مصرف کنندگان قابل توجه این ادویه می باشد.

قیمت کالایی چون زعفران در ترکیه بالا بوده و تابع قوانین خاصی نیز نمی‌باشد. برای فروش زعفران اغلب میان خریدار و فروشنده قیمتی توافقی درنظر گرفته می‌شود. در نهایت اگر محصول با قیمت بالایی به فروش برسد می تواند سود بسیاری را برای فروشنده به همراه داشته باشد.

نکات مهم درمورد صادرات زعفران به ترکیه از طریق چمدان

برترین شرایط صادرات زعفران به ترکیه

طبق ماده 136 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، دارنده هر گذرنامه تنها اجازه دارد میزان 100 گرم زعفران را با چمدان خود حمل کند. همچنین لازم است بدانید که در ترکیه قیمت خرید و فروش این ادویه ارزشمند به دلار می‌باشد و از آنجایی که در تجارت چمدانی نیازی به ارائه کارت بازرگانی و اخذ بسیاری از مجوزها نیست، این روش می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای صادرات زعفران به ترکیه و کسب درآمد قابل قبول باشد. البته این روش اخلاقی نبوده و به اقتصاد ایران لطمه وارد می کند. لازم به ذکر است، صادرات قانونی و غیر فله ای طلای سرخ تا چندین برابر سود آوری بیشتری دارد.

صادرات زعفران به ترکیه به صورت عمده

برترین شرایط صادرات زعفران به ترکیه

برای صادرات عمده این کالا به ترکیه باید در ابتدا با مراجعه به کمیسیون نرخ گذاری، قیمت کالا تعیین شود و سپس به اخذ مجوزهایی نظیر گواهی بهداشت دامی نباتات، کارت بازرگانی، صورت عدل بندی، وکالت نامه اظهارکننده زعفران به گمرک و غیره پرداخته شود تا صادرات زعفران به ترکیه را برای شما امکان پذیر کند. به علاوه باید در نظر داشت که خرید و بسته بندی زعفران اصولا کمتر از 30 گرم می‌باشد.

سوال داری، من اینجام!