مراحل تولید و ساخت اسپری زعفران در خراسان

مراحل تولید و ساخت اسپری زعفران در خراسان

عرظضه زعفران در بازار

آیا مراحل ساخت اسپری زعفران در ایران بر اساس اصول علمی صورت می گیرد؟ تولید این فرآورده در خراسان تا چه اندازه پیشرفت داشته است؟

خراسان یکی از بزرگترین استان های ایران بود و در شمال شرقی ایران قرار داشت. در اوایل دهه ۸۰ تصمیم بر این گرفته شد که این استان بزرگ را به سه قسمت تقسیم کنند تا اداره نمودن آن نیز آسان شود.

به این ترتیب از شمال تا جنوب به نام های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شناخته می شوند و حال هر کدام فعالیتی جداگانه دارند.

مراحل تولید و ساخت اسپری زعفران در خراسان

تهیه محلول زعفران از کارخانه

مجموعه های مختلفی هستند که از زعفران برای تولید فرآورده های گوناگون استفاده می کنند و سعی دارند که به این روش مصرف کنندگان را در بهره وری از ویژگی های زعفران سریع تر کنند.

ساخت اسپری زعفران نیز به همین منظور توسط برخی از کارخانه ها انجام می گیرد. کالایی است که به آشپزان کمک شایانی می رساند و آن ها می توانند بدون گذراندن وقت برای تهیه دم کرده آن، خیلی سریع مایع زعفران را بر سطوح مورد نظرشان بیفشانند.

از مهم ترین بخش های مصرفی آن تزئین برنج است. با استفاده از آن می توانند تزئینات زیبایی به وجود آورند و مشتریانشان را راضی نگه دارند.

عرضه زعفران در بازار

عرظضه زعفران در بازار

محصولات زعفرانی به علت این که برای سلامتی فواید زیادی دارند و همچنین سبب می شوند که غذا های خوش طعم و خوش عطری را پدید آوریم، در بازار از طرفداران ویژه ای برخوردار هستند.

در خارج از کشور هم بسیاری به عرضه و فروش آن ها می پردازند و عده ای هم از آن ها خریداری کرده و استفاده می کنند. تجارت این محصول می تواند سود زیادی داشته باشد اما لازم به ذکر است که افراد باید چند نکته را مد نظر داشته باشند.

اول آن که برند و کارخانه ساخت اسپری زعفران مورد نظر باید مجوز های ویژه را داشته باشد و محصولاتی باکیفیت ارائه کند و دوم آن که تاجر و یا نماینده یک شرکت پخش بایستی تمامی اصول جذب مشتری را رعایت کند.

به این ترتیب قادر خواهد بود که جایگاه خوبی را در بازار کسب نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه افراد می توانند با مشاوران فرانیز صحبت کنند و به این ترتیب تمامی رویکرد های لازمه را بدانند.

ساخت افشانه زعفران در خراسان

ساخت اسپری زعفران در خراسان با سرعت بالا در حال انجام است. این استان بزرگترین تولید کننده طلای سرخ در جهان می باشد. بیشتر کارخانه های تولید کننده فرآورده های زعفرانی در این منطقه مشغول به کار هستند.

ساخت افشانه زعفران در خراسان

شهر تربت حیدریه در خراسان رضوی بیشترین سطح زیر کشت زعفران را به خود اختصاص داده است. این شهر بزرگترین صادر کننده نیز محسوب می گردد.

قائنات واقع در خراسان جنوبی نیز برترین تولید کننده زعفران از نظر کیفی می باشد. در حال حاضر گران ترین نمونه طلای سرخ، مربوط به این شهر است.

کارخانه های بسته بندی و تولید فرآورده متعددی در خراسان مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها در ساخت تمام محصولات خود از زعفران مرغوب استفاده می نمایند.

مراحل ساخت اسپری زعفران

مسئولین در فرآیند تولید ساخت اسپری زعفران، باید تمام مراحل را به خوبی انجام دهند. استفاده از مواد اولیه مرغوب، تهیه دستگاه های مجهز و استخدام نیروی مجرب در کسب موفقیت مهم است.

اولین مرحله در تولید اسپری زعفران، ترکیب آب استریل شده با کلاله های خشک است. آب باید تا دمای مشخصی داغ گردد تا رنگدانه ها بخوبی از هم باز شوند. محلول آب و زعفران به مدت ۵ ساعت قرنطینه می گردد.

بعد از آماده شدن مایع زعفران، آن را به ظروف بسته بندی انتقال می دهند. افشانه ظرف مناسب برای این منظور بوده که یک کیسه آلومینیومی درون آن تعبیه شده است.

مراحل ساخت افشانه زعفران

فضای بین کیسه و بدنه افشانه با گاز ازت پر می شود. علت استفاده از این گاز، اعمال فشار بر روی کیسه برای خالی شدن مایع تا آخرین قطره می باشد.

کسب و کار خانگی با فرآورده های زعفرانی

کسب و کار های خانگی یکی از مشاغل سودآور می باشند. برای راه اندازی این کار به سرمایه زیادی نیاز نخواهد بود. فرآورده های زعفرانی گزینه ای مناسب برای این منظور هستند.

درصد بالایی از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، بانوان می باشند. بیشتر محصولاتی که برای کسب و کار خانگی انتخاب می شوند، وسایل و مواد مورد نیاز برای آشپزخانه هستند.

زعفران و فرآورده های آن از ملزومات هر خانه ای می باشند. طبعا هر بانوی ایرانی برای به نمایش گذاشتن هنر خود، به وجود این ادویه ارزشمند نیاز مبرم دارد.

کسب و کار خانگی با فرآورده های زعفرانی

با وجود تنوع بالای محصولات زعفرانی، می توان سود خوبی را از فروش آن ها کسب کرد. این فرآورده ها از تنوع بالایی برخوردار هستند که انتخاب را برای مشتری آسان می کنند.

بانوان ایرانی خیلی راحت می توانند در منزل به فروش این محصولات بپردازند. این فرصت برای شهرستان ها بسیار مناسب بوده چرا که ارتباط بین افراد قوی تر است.

سیر صعودی میزان ساخت اسپری زعفران

 نمودار میزان ساخت اسپری زعفران در ایران، سیر صعودی را نشان می دهد. روز های اولیه ورود یک محصول جدید به بازار، نوعی امتحان برای آن تلقی می گردد. در واقع خریدار بعد از مصرف متوجه کیفیت و سلامت آن می شود.

اسپری زعفران از همان ابتدا مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت و در حال حاضر شاهد تولید این فرآورده در برند های مختلف هستیم.

هر چه تقاضا برای عرضه یک محصول بیشتر باشد نشان دهنده مرغوبیت آن فرآورده است. اسپری زعفران از کیفیت بی نظیری برخوردار بوده که این موضوع در بازار های داخلی و خارجی اثبات شده است‌.

سیر صعودی میزان ساخت اسپری زعفران

از جمله برند های معتبر در تولید اسپری زعفران می توان به؛ دکتربیز، مصطفوی، سحرخیز، زرپاش و زرافشان اشاره نمود. این محصول جزء فرآورده های صادراتی محسوب می گردد.

استفاده از زعفران در صنعت آشپزی دنیا

بیشترین میزان استفاده از زعفران، مربوط به صنعت آشپزی می باشد. از این فرآورده در پخت و تهیه غذا، کیک، شیرینی، دسر، بستنی و همچنین تزئین بهره گرفته می شود.

آشپزان کشور های مختلف از زعفران در پخت خیلی از غذا های خود استفاده می کنند. در ذیل چند نمونه از این خوراک های وابسته به وجود زعفران را عنوان می کنیم؛

  • خوراک بویابس: یک غذای دریایی و سنتی فرانسه است. قبل از پخت، ماهی و میگو را با زعفران و دیگر ادویه های معطر طعم دار می کنند.
  • پائیلای اسپانیایی: یک غذای برنجی بوده که زعفران در پخت آن از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
  • شاهی ران: یک غذای سلطنتی هندی می باشد که ران بره را به مدت سه روز در زعفران قرار می دهند.
  • زرشک پلو با مرغ: غذای سنتی و مجلسی ایرانی بوده که نقش زعفران در پخت آن پررنگ می باشد.

استفاده از زعفران در صنعت آشپزی دنیا

سفارش ساخت افشانه زعفران

خیلی از تجار و شرکت های پخش تمایل دارند محصول را به صورت تازه خریداری نمایند. مشتریان می توانند سفارش خود را برای ساخت اسپری زعفران ثبت نمایند تا حجم دلخواه به آنان تحویل داده شود.

بیشتر سوپر مارکت ها با توجه به تاریخ انقضای محصول آن را خریداری می نمایند. مشتری این گروه از فروشندگان، مصرف کنندگان خانگی هستند که محصول را به صورت جزئی تهیه می کنند.

کارخانه های تولید کننده محصولات زعفرانی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند. این شرکت ها می توانند پاسخگوی نیاز تمام مشتریان خود باشند. متقاضیان قبل از انتخاب یک برند برای سفارش، بهتر است در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهند.

سفارش ساخت افشانه زعفران

تعدادی از برند ها از مشخصه های لازم برای صادرات برخوردار هستند. این شرکت ها به کیفیت محصول تولید شده اهمیت بالایی می دهند.

خرید اسپری زعفران عمده

اسپری زعفران به عنوان یک فرآورده پرطرفدار، در خیلی از فروشگاه ها عرضه می شود. خرید حجم عمده از این فرآورده از طریق نمایندگی های فروش میسر است.

رستوران ها از مشتریان اصلی افشانه زعفران می باشند. این اصناف معمولا محصولات مورد نیاز خود را به صورت عمده و برای مصرف سالانه خریداری می نمایند.

هدف از ساخت اسپری زعفران سهولت استفاده برای مصرف کنندگان است. با وجود این فرآورده دیگر نیازی به طی مراحل آماده سازی سنتی نمی باشد.

افشانه زعفران از بسته بندی مناسبی برخوردار بوده که باعث ماندگاری طولانی مدت آن می شود. برای حفظ کیفیت به مدت طولانی، بهتر است آن را دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری نمود.

مراکز فروش و عرضه اسپری‌های زعفرانی درجه یک

زعفران و فرآورده‌های آن به دو شکل کلی و جزئی عرضه می‌شوند. این دو روش خرید مشتریان خاص خود را دارند. خریداران براساس بودجه و نیاز خود روش خرید را انتخاب می‌کنند.

قیمت محصولات زعفرانی به‌شیوه عمده بسیار مقرون‌به‌صرفه است. کسانی که روزانه با مقدار زیادی از زعفران سروکار دارند، به این روش خرید می‌کنند. صنایع غذایی و دارویی از مشتریان اصلی این شیوه هستند.

کارخانه‌های بزرگ و معتبر ساخت اسپری زعفران و سایر فرآورده‌ها قیمت‌های مناسبی برای محصولات تعیین می‌کنند. هدف اصلی تولیدکنندگان مطرح جلب رضایت مشتریان است.

این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها محصولات خود را در سراسر کشور توزیع می‌کنند. مراکز تخصصی عرضه زعفران و فرآورده‌های‌آن به شکل اینترنتی هم فعال هستند.

کارخانه‌ها پس‌از ساخت اسپری زعفران محصولات را به توزیع‌کنندگان تحویل می‌دهند. فروشگاه‌های اینترنتی امروزه بسیار پرطرفدار هستند. این مراکز اینترنتی فروش همواره آماده خدمت‌رسانی می‌باشند.

ساخت اسپری‌های زعفرانی مرغوب در استان‌های تولیدکننده زعفران

زعفران در چند استان کشور تولید می‌شود. این استان‌ها از نظر آب‌و‌هوایی جزء مناطق گرمسیری هستند. شرایط جوی این مراکز برای رویش زعفران بسیار مناسب است.

کشاورزان و بومیان این استان‌ها تجارب زیادی در پرورش زعفران دارند. کارخانه‌های زیادی هم در این مراکز فعال هستند. ساخت اسپری زعفران در این استان‌ها در جریان است. بسیاری از کارخانه‌های معتبر در این شهرها دایر هستند.

استان‌های یزد، اصفهان و خراسان رضوی، شمالی و جنوبی حجم زیادی از زعفران کشور را تأمین می‌کنند. بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ فرآورده‌های زعفرانی در این شهرها شعبه دارند. تامین مواد اولیه مناسب به این ترتیب بسیار آسان است.

محصولات با بالاترین سطح کیفی تولید می‌شوند. تولیدات این استان‌ها آماده ارسال به سراسر ایران هستند. بخشی از محصولات برای مصارف داخلی و بخش دیگر برای صادرات انتخاب می‌شوند.

محصولات صادراتی بسیار مرغوب‌ هستند. این فرآورده‌ها در حجم‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف ارسال می‌شوند. هدف از ساخت اسپری زعفران تامین نیاز داخل و خارج از کشور است.

کشاورزان و تولیدکنندگان در این استان‌ها همکاری نزدیکی با‌هم دارند. قراردادهای همکاری بین طرفین بسته می‌شود. هر دو طرف به تمام تعهدات خود عمل می‌کنند. این همکاری موفق در جلب رضایت مشتریان موثر است.

مراحل مختلف تولید و ساخت افشانه‌های زعفرانی باکیفیت

افشانه‌ زعفرانی در داخل کشور تولید می‌شود. ساخت اسپری زعفران در چند مرحله انجام می‌شود. کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های زعفرانی دستگاه‌های مختلفی دارند. کارکرد این دستگاه‌ها متفاوت است.

مراحل تولید فرآورده‌های زعفرانی متفاوت می‌باشد. کارخانه‌های معتبر استانداردهای لازم را در تمام مراحل تولید رعایت می‌کنند. مواد اولیه باکیفیت نقش مهمی در فرایند تولید دارند‌.

تولیدکنندگان مطرح از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده می‌کنند. فرآیند تجهیز و نوسازی خطوط تولید در فواصل زمانی معین انجام می‌شود. تولیدکنندگان بزرگ همواره به فکر تجهیز و گسترش کارخانه‌ها هستند‌.

نیروی انسانی هم نقش پررنگی در مراحل ساخت اسپری زعفران دارد. ناظران کیفی به‌طور مستمر کیفیت محصولات تولیدی را ارزیابی می‌کنند. کارگران زیادی در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

گام نخست در تولید افشانه زعفران ترکیب کلاله‌های زعفران با آب است. آب استریل در تولید اسپری زعفران استفاده می‌شود. آب داغ استریل در رنگ‌دهی کلاله‌های زعفران نقش دارد.

این ترکیب پس از گذشت چند ساعت درون افشانه‌ها پر می‌شوند. افشانه‌ها به‌خوبی خواص این ترکیب را حفظ می‌کنند. درون اسپری با گاز مخصوص پر می‌شود. این گاز به خالی‌شدن راحت‌تر محتویات درون اسپری کمک می‌کند.

خرید بدون واسطه از کارخانه‌های تولید و ساخت اسپری زعفران

بسیاری‌از مردم تمایل دارند تا محصولات زعفرانی را به‌طور مستقیم از کارخانه‌ها تهیه کنند. مشتریان در خرید مستقیم و بدون واسطه بسیار سود می‌کنند. دلالان در بازار زعفران و فرآورده‌های زعفرانی هم حضور دارند.

آن‌ها باعث افزایش چندبرابری محصولات می‌شوند. این مسئله برای خریداران به‌ویژه خریداران عمده بسیار ناخوشایند است. افراد در این  شرایط مجبور به پرداخت چندبرابر ارزش واقعی فرآورده‌های زعفرانی هستند.

قیمت ساخت اسپری زعفران برای مصرف‌کنندگان و خریداران بسیار مناسب می‌باشد. محصولات گران‌قیمت حاصل دخالت دلالان است. یک راه حل یک راهکار ساده خرید مستقیم از درب کارخانه می‌باشد.

مردم از طریق فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر محصولات را خریداری می‌کنند. بسیاری‌از فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری امروزه به این ترتیب فعالیت می‌کنند. مشتریان قادر به تهیه محصولات با نرخ مصوب کارخانه می‌باشند.

خریداران به‌ویژه خریداران عمده یعنی صاحبان رستوران‌ها، هتل‌ها و قنادی‌ها از این روش خرید استقبال می‌کنند. قیمت‌گذاری نهایی در کارخانه‌های ساخت اسپری زعفران و سایر فرآورده‌ها انجام می‌شود.

این نمایندگی‌ها نقش یک رابط معتبر را ایفا می کنند. مراکز معتبر زیادی در این زمینه فعال هستند. مشتریان هنگام انتخاب به اعتبار یک مرکز توجه می‌کنند. برخی‌از فروشگاه‌ها خریداران را فریب می‌دهند.

قیمت تمام شده محصولات ممکن است بیشتر از قیمت مصوب کارخانه باشد. مشتریان قبل‌از نهایی‌شدن خرید اعتبار مجموعه‌ها را بررسی می‌کنند. سابقه فعالیت و نظر خریداران قبلی برای انتخاب کمک‌کننده است.

فروش محصولات زعفرانی مرغوب توسط فروشگاه اینترنتی ایرانی فرانیز

فروشگاه‌های اینترنتی عرضه‌کننده زعفران و فرآورده‌های آن امروزه بسیار محبوب هستند. تعداد سایت‌های اینترنتی همواره رو به افزایش است. برخی‌از سایت‌ها درطی سال‌های گذشته در این حوزه فعالیت دارند.

این فروشگاه‌های اینترنتی امروزه کاملا معتبر می‌باشند. مشتریان در خرید از چنین سایت‌هایی هیچ‌گونه دغدغه‌ای ندارند. سایت فرانیز بزرگ‌ترین و کامل‌ترین فروشگاه عرضه‌کننده زعفران و فرآورده‌های آن است.

تنوع محصولات این مجموعه بسیار بی نظیر است. پس‌از ساخت اسپری زعفران و سایر فرآورده‌ها محصولات بسته‌بندی و در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرند. این مجموعه تولیدات را با قیمت مناسبی در سایت عرضه می‌کند. خریداران داخلی و خارجی قادربه خرید از این سایت هستند.

تجار خارجی زیادی تمایل‌به همکاری‌با این بازرگانی دارند. کیفیت محصولات عرضه‌شده توسط این سایت تضمینی است. تمام مشتریان از خرید‌های خود راضی هستند.

محصولات بی‌کیفیت به‌هیچ‌عنوان مورد تایید مدیران این شرکت نمی‌باشد. تولیدات مرغوب و دارای استانداردهای لازم برای فروش در سایت قرار می‌گیرند. برخی‌از خریداران فاقد اطلاعات لازم هستند.

مقالات آموزشی سایت راهنمای خوبی برای این دسته از مشتریان می‌باشند. نگارش این مقاله به‌دقت انجام می‌شوند و اطلاعات متناسب‌با نیاز می‌باشد. مشاوره تلفنی رایگان برای خریداران درنظر گرفته شده است.

کاربران به‌راحتی با کارشناسان واحد پشتیبانی و فروش صحبت می‌کنند. مراحل این کار بسیار ساده است. متقاضیان اطلاعات خود را درون فرم‌های مخصوصی وارد می‌کنند.

کارشناسان در اسرع وقت با آن‌ها تماس می‌گیرند. کاربران در پایان مشاوره به پاسخ تمام سوالات خود می‌رسند. مشتریان به این ترتیب با اعتماد کامل خرید خود را نهایی می‌کنند.

Call Now Buttonسوال داری، من اینجام!