عرضه انواع اسپری زعفرانی ایرانی

عرضه انواع اسپری زعفرانی ایرانی

عرضه انواع اسپری زعفرانی ایرانی

وجود بهترین شرایط جهت عرضه انواع اسپری زعفرانی ایرانی همواره مورد توجه تجار بوده است. تولید کنندگان و شرکت های توزیع نیز با آگاهی از این نکته، متعاقبا در صدد ارائه محصولات با عالی ترین خدمات می باشند.

اسپری زعفرانی ایرانی و میزان فروش خارجی

عرضه انواع اسپری زعفرانی ایرانی

برای رسیدن به نتیجه صحیح و بررسی هر وضعیتی یکی از راهکار های همیشگی و مناسب، تحلیل داده های آماری می باشد. این نکته در هر مسئله ای می تواند مفید واقع شود. امروزه شاهد این قضیه هستیم که وجود و کشت زعفران با اینکه پیشینه طولانی ای در ایران دارد و در اصل این گیاه را در تاریخ بومی این کشور معرفی نمود اند؛ اما آن چنان که شایسته است بدان پرداخته نشده و در دنیا واقعه طوری دیگری رقم می خورد.

اگر به آمار های رسمی ارائه شده نگاهی کنیم، کشور عزیزمان تولید بیش از ۹۰٪ زعفران دنیا را در دست دارد و معنای این درصد یعنی بزرگ ترین تولید کننده که به صورت منطقی می تواند اولین صادر کننده نیز باشد. اما با کمی تحقیق در مبادی تجاری متوجه خواهید شد که این نام از آن اسپانیا است و دیگر ملل این کشور را به نام اولین مولد و پخش کننده این گیاه در سراسر دنیا می شناسند.

عرضه انواع اسپری زعفرانی ایرانی

همگی این قضایا در نهایت منجر به شکست پروژه زعفرانی ایران و عدم شناخته شدن آن در دنیا می شود که نتیجه اش چیزی جز به انزوا رفتن اقتصادی و عدم موفقیت در تجارت محصولات با کیفیتی چون اسپری زعفرانی نیست. وقتی این اتفاق که شاید در این برهه زمانی شاهد آن هستیم، می افتد باعث افت فروش خارجی و پایین آمدن شاخص صادراتی می گردد.

نقاط ضعف موجود در صنعت زعفران کشور

عرضه انواع اسپری زعفرانی ایرانی

این اتفاقات ناشی از وجود ضعیف هایی در کشور و مدیریت غلط تجاری ای است که پیگیری می گردد. برای اینکه از این مشکلات  معضلات پیش آمده بتوان به خوبی عبور رد و در اصطلاح از دل تهدیدهای فرصت های ناب را خلق نمود؛ باید در ابتدا نقاط ضعف موجود را شناسایی کرد و سپس در مسیر اصلاح گام برداشت. تا بتوان اسپری زعفرانی ایرانی را به جهانیان شناساند و صادرات مناسبی را پیش برد. در ادامه به یکسری از این نقاط که به توجه ویژه مسئولین ذی ربط نیاز دارد اشاره می گردد:

  • عدم وجود برند و نام تجاری قدرتمند ملی
  • صادرات زعفران خام و به شکل فله ای که زمینه بسته بندی برای دیگر کشور ها و ثبت به نام خود را فراهم می کند
  • تصمیم گیری و قانون گذاری های مقطعی و گذرا
  • نبود کنترل و نظارت دقیق بر تمامی تولیدات و محصولات عرضه شده در بازار داخلی
  • عدم تبلیغات رسانه ای گسترده و فراگیر برای محصولات زعفرانی ایرانی در دنیا
سوال داری، من اینجام!